Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem přišel o papíry

...aneb když nečteš všechno podrobně a k tomu ještě necháváš vše na poslední chvíli a spolehneš se na první dobrou informaci, z oficiálních stránek.

Tak jsem se jal konečně vyměnit svůj starý, ohmataný a už neplatný Řidičský Průkaz. Konečně, napotřetí se mi povedlo nechat se objednat na výměnu a magistrát kupodivu, ani mou registraci nezrušil. Tak jak se to stalo v prvních dvou případech.
Nic zlého netuše jsem vyrazil a bez fronty se dostal k okénku, k sympatické, mladé úřednici. Ta se mě otázala, zda chci ŘP do pěti pracovních dnů za poplatek 700 kč či zda si počkám na normální termín. Vzhledem k tomu, že se do ciziny nechystám a protože dle nařízení vlády je ŘP po dobu nouzového stavu de facto prodloužen jsem zvolil normální termín. Tuším asi do 5. ledna.
Předal jsem co bylo třeba a čekal na nějaké potvrzení či nějaké info. Úřednice nechápavě hleděla na mě, co jako chci, já nechápavě hleděl na ní, kdy jako mi předá nějaký papír. Nepředala. Naopak zmínila, že mám počkat do onoho 5. ledna, než ŘP přijde, ale zároveň si mám kontrolovat na stránkách magistrátu, zda nedorazil dříve, což se prý běžně stává.
Ještě jsem se tedy naivně zeptal, co se bude dít, pokud mě náhodou chytí Policista. Podotýkám, že přestupek jsem už pěkných pár let nespáchal a tudíž jsem to bral jako řečnickou otázku s tím, že je tato věc nějak ošetřena.
"No, pokud vás budou kontrolovat, mohou vám samozřejmě dát pokutu" zněla odpověď.
"A za co, prosím vás?" udiveně jsem zeptal já.
"Nemáte ŘP a musíte počkat na jeho vydání".
Tak jsem ze sebe udělal hlupáka. Argumentoval tím, že „Za předpokladu, že uplynula doba platnosti dokladů (řidičský průkaz; průkaz profesní způsobilosti řidiče) v době trvání nouzového stavu, se hledí na tyto doklady jako na platné, resp. držitelé těchto dokladů nebudou za výkon činnosti realizovaný s dokladem, jenž v době nouzového stavu pozbyl plynutím času své platnosti, v přestupkovém řízení postihováni,“ stojí v metodickém stanovisku Ministerstva dopravy.
A tady je moje chyba. Ten moment kdy zjistíš, že jsi hlupák a vlastně jen proto, že uvěříš prvnímu, co si přečteš, aniž by jsi si to pro jistotu ověřil, zda je to tak správně.
Problém totiž tkvěl, v několika málo hodinách. Můj ŘP byl platný do 7.10.2020. Vláda vyhlásila Nouzový stav dne 5.10.2020. Takže vše by bylo vlastně v pořádku.
Bylo. Pokud by ministerstvo dopravy, z pro mě nepochopitelného důvodu, nepočítalo Nouzový stav od 8.10. 2020. 
Takže smůla, pešek a vlastně ani nemohu nadávat. Byť se projevila ta frustrace z neustálých změn, neustálého prodlužování a vůbec různých výkladů vlády. Tudíž jsem trochu zvedl hlas, za což jsem se posléze omluvil.
Nemít vážně nemocného blízkého příbuzného, vlastně bych to ani neřešil. Moje chyba, že jsem se nestaral dříve. Tohle mě ovšem nakonec naštvalo. Musím být tedy nakonec vlastně šťastný, že ač jsem krátkodobě bez ŘP, že to nemám s řádnou pokutou.
Takže příště, až zase budete řešit ty vaše nouzové stavy, tak si to laskavě alespoň sjednoťte!!! Fakt nerozumím tomu, jak může pro někoho platit nouzový stav jinak, než jak ho vyhlásí vláda. Zvlášť, pokud se to týká státních institucí.
Nu což tedy. Jen jsem se z toho chtěl vypsat a tak trochu vykřičet. 
Všem Vám přeji z celého srdce krásné, pohodové a především ve zdraví prožité vánoční svátky.
 

Autor: Petr Kleinwächter | pondělí 21.12.2020 13:03 | karma článku: 27,86 | přečteno: 1152x
  • Další články autora

Petr Kleinwächter

Těžký život voliče SPD

Fanoušci Tomia spílají svému idolu, že řádně nepodpořil jediného možného kandidáta, Andreje Babiše. Co mají dělat?

30.1.2023 v 10:35 | Karma: 23,98 | Přečteno: 575x | Diskuse| Osobní

Petr Kleinwächter

Když někoho nazveš kašparem, máš ban

když ve svém příspěvku napíšeš fuck of cosi, je vše v pořádku. Nějak mi ten nepoměr ve výrazivu nesedí.

9.11.2022 v 9:29 | Karma: 11,17 | Přečteno: 208x | Diskuse| Hyde park

Petr Kleinwächter

Demokracie SPD mě baví

Nijak bych nikomu nevyčítal jeho osobní volební preference. Je mi nakonec i jedno, zda někdo zvolí toho či onoho s tím, že mám důvěru v inteligenci voliče, který nakonec většinově nedá hlas lháři, či populistům.

17.9.2022 v 10:56 | Karma: 21,07 | Přečteno: 535x | Diskuse| Politika

Petr Kleinwächter

Všeho moc škodí

Když jsem zhruba před rokem kritizoval demonstrace Milionu chvilek pro demokracii tak mě nenapadlo, že se může sejít něco horšího. Hesla jako "Babiše do koše" vystřídala nenávist.

3.9.2022 v 19:53 | Karma: 23,34 | Přečteno: 903x | Diskuse| Ostatní

Petr Kleinwächter

Kyjev povolává Hellboye

Západ už neví jak by hrdinnou ruSSkou mírovou operaci zastavil a tím znemožnil oslavy "dne vítězství" na Rudém náměstí. Ocelový Z muž je však hrdina.

5.5.2022 v 9:53 | Karma: 15,80 | Přečteno: 490x | Diskuse| Společnost

Petr Kleinwächter

Diktátor a jeho pohůnci

„Největší chyba, kterou v životě můžete udělat, je mít pořád strach, že nějakou uděláte.“ A tak nějak na mě působí sankce našich spojenců.

23.2.2022 v 7:54 | Karma: 15,31 | Přečteno: 353x | Diskuse| Osobní

Petr Kleinwächter

Když lež zabíjí

Včerejší den mi připomněl nedávný spor, který vedl k ukončení činnosti dvou blogerek IDnes a rozhřešil jejich spor.

18.1.2022 v 7:52 | Karma: 28,06 | Přečteno: 1574x | Diskuse| Osobní

Petr Kleinwächter

Tahle země není pro starý

Někdy bych si za svou povahu s chutí sám nafackoval. Z jedné strany pokerová tvář, z druhé strany snad až neskutečná naivita, spojená se soucitem.

18.11.2021 v 12:50 | Karma: 29,48 | Přečteno: 1072x | Diskuse| Ostatní

Petr Kleinwächter

Už to děláme lépe. A je to vidět...

Při stoupajícím počtu nakažených a neustálém strašení občanů této země je mi celkem jedno, kdo právě sedí v premiérském křesle. I tak chci vidět, že nepřešlapujeme na místě.

17.11.2021 v 8:02 | Karma: 24,95 | Přečteno: 484x | Diskuse| Osobní

Petr Kleinwächter

Covidem ku zdraví

Čím dál tím více mi vadí, neustálé restrikce vůči těm, kteří mají vlastní názor a za žádnou cenu, nechtějí podstoupit martyrium očkování.

12.11.2021 v 14:20 | Karma: 27,96 | Přečteno: 600x | Diskuse| Osobní

Petr Kleinwächter

Vytrénuj si svou prodavačku

Sociální sítě jsou pro mě místem, kde se setkávám s přáteli, kteří jsou jinak nedostupní. Vzdálenost a čas nám nedovolí, setkat se osobně u kávy či u piva.

8.11.2021 v 7:57 | Karma: 11,56 | Přečteno: 306x | Diskuse| Ostatní

Petr Kleinwächter

Testování koalic

Výsledky krajských voleb mě docela těší, ale na volby senátní pohlížím skrz prsty. Drtivé vítězství Němcové mě děsí.

4.10.2020 v 21:06 | Karma: 21,12 | Přečteno: 574x | Diskuse| Politika

Petr Kleinwächter

Léčit staré lidi

je složité a někdy i zbytečné. Ale kdo je opravdu starý? Proč nemá lidský život stejnou hodnotu jako ten jiný? Kdo o tom rozhoduje?

10.5.2018 v 9:50 | Karma: 27,63 | Přečteno: 861x | Diskuse| Osobní

Petr Kleinwächter

Proč jsem volil "špatně"?

Tak si sedím u TV a sleduji povolební debaty a prozatímní neschopnost se domluvit. Ale všichni to známe "však oni už se určitě nějak domluví".

26.10.2017 v 8:32 | Karma: 19,42 | Přečteno: 1230x | Diskuse| Politika
  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 883x
Jen se chci občas nesouvisle vyjádřit a popustit veřejně uzdu svým názorům. Často nekorektní, ale ne nutně neslušný.

Seznam rubrik